IVR sau Interactive Voice Response este o facilitate al unei centrale telefonice in care clientul poate avea mai multe optiuni unde sa trimita apelul realizat. De exemplu in momentul in care un apel ajunge la centrala telefonica, clientul este intampinat cu un mesaj in care este informat ce taste trebuie apasate pentru a ajunge la departamentul dorit (1 pentru financiar, 2 pentru garantii, 3 pentru juridic, etc).
Pentru a realiza un IVR , vom proceda astfel
Selectam Service
Selectam IVR
Selectam Add IVR
Pasul 1. Setarile IVR-ului
Name - Numele IVR-ului.
Extension - Numarul in centrala (minim 4 caractere numerice).
Language - Limba in sistem .
Welcome Prompt - Mesajul de intampinare al IVR-ului.
Repeat Prompt - Cand clientul are de facut un cod mai lung si nu reuseste sa-l finalizeze (exemplu 123 si clientul apasa 12) atunci acest mesaj poate explica clientului sa mai incerce.
Invalid Prompt - Mesajul in care clientul este informat ca optiunea pe care a selectat nu este corecta (ex: are functii de la 1-8 si el apasa tasta *).
Timeout Prompt - Mesajul in care clientul este informat ca nu a tastat nimic in timpul alocat.
Exit Prompt - Mesajul in care daca avem functie de inchidere apel, clientul primeste un mesaj de ramas bun.
Digit Timeout (Sec) - Timpul in care clientul poate selecta optiunea dorita (in secunde).
Inter-Digit Timeout (Sec) - Timpul in care clientu poate selecta tastele daca optiunea dorita este realizata din mai multi digits (ex. financiar tasta 14, timpul intre tasta 1 si tasta 4, in secunde).
Max Timeout Try - Numarul de incercari daca perioada "digit timeout" a expirat.
Max Invalid Try - Numarul de incercari daca clientul a gresit optiunile.
IVR Digit Length - Tipul optiunilor (ONE- tastele au un singur digit 0-9 , * , # TWO- tastele pot avea doi digits 10-99 , * , #).
Direct Extension Call - OFF- Clientul poate forma doar una din optiunile IVR-ului, ON - clientul poate forma , daca cunoaste, extensia la care doreste sa ajunga pe langa optiunile IVR-ului.
Pasul 2, optiunile IVR-ului
In partea de sus avem setarile realizate la primul pas,
Partea de mijloc avem selectarea fiecarei taste , unde sa trimita clientul in momentul tastarii acesteia.
Variantele sunt:
In partea din stanga, avem o schita al IVR-ului creat de catre noi.
La finalul modificarilor selectam UPDATE pentru a salva setarile.